Mereka yang sudi.......

Tuesday, June 7, 2011

Puding Roti Butterscotch

Salam semua.I made this for our teatime today.Tak tahu apa nak masak.Looking for something very simple because very lazy to masuk dapur.I saw 1 packet of gardenia butterscotch bread on the table.Ok la tu dah dapat idea nak buat apa dgn roti tu.Apa lagi yang paling mudah bread pudding la.Siap masak menaip ni pun kita tengah makan sekeping.Nak sedap lagi masukkan la badam ke apa ke.Kat dapur ni,roti ni aja yang ada.Ok lah layar saja resepi ni.
Bahan-bahannya
* 1 1/2 cawan susu segar
* 4 biji telur gred A
* 4 sudu besar gula
* 6 keping roti butterscotch
* 1 sudu besar vanilla essence
Cara memasak
1- Pukul telur, susu  gula dan vanilla  selama beberapa minit.
2- Carik-carikkan roti dan masukkan kedalam bancuhan susu dan telur tadi.Masukkan adunan kedalam loyang dan biarkan selama lebih kurang 1/2 jam.
3- Panaskan oven pada suhu 170 c dan letakkan beberapa keping kecil butter diatas adunan, bakar pudding roti selama lebih kurang 20 ke 25 minit. Boleh la dihidangkan bersama krim atau begitu sahaja.




1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

click the ads for more info