Mereka yang sudi.......

Thursday, April 12, 2012

Rawa tosai 2

Salam untuk semua.Buat rawa tosai untuk kali yang kedua untuk makan tengahari semalam.Kali ni beli tepung yang dah siap jenama Gemini.Ikut saja arahan di luar paket.Cuma tambahkan bawang besar dan parutan carrot.
Chutney kelapa juga dibuat seperti resepi yang dulu cuma kali ni ditumiskan sedikit biji sawi dan daun kari dengan sedikit minyak.Lepas tu dicurah kedalam mangkuk chutney kelapa dan gaul rata. 
Makan tosai ni dgn kari ayam. Kita suka banyak kuah macam gambar yang kat atas tu.Itu memang pinggan kita,tak kongsi dengan sapa.sapa.Setiap orang makan 2 hingga 3 keping tosai.My little laling makan sampai 2 1/2 biji.
Go little laling........you are truly 1Malaysia generation.





 
Tip memasak: semasa memasak tosai ni ,jangan dilipat sebelum ianya betul2 garing (tepinya kelihatan coklat kegelapan)
                                                            happy cooking

8 comments:

  1. salam ros,makan tose mmg sedap..tambahan kalau ada chutney kelapa tu..wah sedap betul rasanya..dah terleleh2 dah ni...:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam NIm,kita anak branak memang suka tosai..tapi tosai biasa yang masam tu tak suka...rawa tosai juga suka.......

      Delete
  2. Salam k.Ros.tosei....hanya pernah sekali mkn.nampak k.Ros hidang mkn dg kari...sedap pula.

    ReplyDelete
  3. oo ada yg dah siap ye kak ros..baik beli cap gemeni je gitu..saya dah lama teringin nak masak tosey sendiri...:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hai Q..cap babas dan alagapas pun ada.Cuba la senang je membuatnya.

      Delete
  4. Alahai kak ros terliur tengok tosai akak tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hai mimi,cari je tepung tosai segera kat kedai india dan buat sendiri.Memang sedap.

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

click the ads for more info