Mereka yang sudi.......

Sunday, March 11, 2012

Donut Bulat



Salam Pagi minggu dan selamat bercuti especially pada kawan2 blogger dan pembaca yang bertugas sebagai guru. Resepi donut bulat (tak tahu nak bagi nama apa) ni sebenarnya sama dgn resepi donut lembut dalam N3 semalam.Resepi donut lembut boleh dapat lebih kurang 30 biji so P.Ros saja buatkan bentuk bulat bagi separuh dari doh donut tu.Donut bulat ni pula diletakkan filling coklat putih berkeju yang P.Ros buat untuk filling Eclair yang menjadi kegemaran my laling.Resepi fillingnya disini dan resepi donutnya disini ya.
Kalau teringin resepi makanya terpaksa la kawan2 menyemaknya sebab sebagai seorang guru kami dah banyak menulis dan menaip kat sekolah,makanya hari ni malas sungguh nak ulang tulis resepi tu.
 Donut bulat ni sebenarnya P.Ros goreng pagi semalam dan simpan didalam peti.Pagi ni keluarkannya dari peti dan masukkan dalam oven selama beberapa minit dan sambil tu buat fillingnya (hari ni fillingnya agak keras sedikit,tak tau kenapa).Bila kedua2nya dah sejuk,Potong 2 donut tu tapi jangan sampai putus,letakkan sesudu inti dan hiaskan dengan coklat masakan.
Cuba ya jika suka dan hiaslah sesuka hati anda.No fixed rules for this doughnut.



Selamat mencuba.
                                                                                  happy cooking




10 comments:

  1. Good Morning Puan Rose.....ingatkan petang nanti nak trylah donut Puan Roseni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kak paty silakan,pekena dengan kopi o petang ni pasti sedap.Kita pun nak join sekali la.

      Delete
  2. Aslmkm KakRose. Liana suka camni, tapi mama dia tgh bz lak...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Along,budak2 memang suka.Kita yang tua pun suka jugak le.....

      Delete
  3. wahh geram nyer tengok. ada filing lagi.. sedappp

    ReplyDelete
  4. wahh.. donat ada filling.. ni yg buat tak cukup kak ros..

    ReplyDelete
  5. Sunguh mengancam donat Ros ni, ada inti lagi....

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

click the ads for more info