Mereka yang sudi.......

Friday, November 2, 2012

Mashmallow LolyPop

Mashmallow yang dicelup dalam coklat dan dihias sesuka hati. Senang dan mudah dan sungguh sesuai untuk dihidang masa parti b-dah anak-anak.Mashmallow lolipop ni buat untuk Hana bawa keparti harijadi kawannya.Semuga semuanya bergembira. Resepi????? Amat senang yang oooii...
Beli saja mashmallow mengikut pilihan design masing-masing.Panaskan coklat masakan.Celup batang lolipop kedalam coklat dan cucukkan pada marshmallow.Buat sampai habis . Lepas tu celupkan keseluruhan mashmallow dalam coklat.Pusing-pusingkan agar lebihan coklat meleleh turun dan hias sesuka hati.Biarkan ia mengeras dan siap untuk dihidangkan.Boleh juga refer kat sini ya.
p/s : ini sebenarnya N3 tercicir....baru nampak kat dalam draf.

13 comments:

  1. Salam.Sedapnya...pasti jadi rebutan anak2 nih!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu watie.Tapi ada juga budak-budak yang tak suka mashmallow.

      Delete
  2. Assallamualaikum kak Ros..

    Kak, mmg best mashmallow tu digandingkan dgn coklat kak. Dulu selalu tgk dalam filem2 mat salleh dia org suka buat cam ni.. Skrg kita boleh buat sendiri kan. Bukan susah pun..nyumm..

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul nadz..budak-budak kecil pun boleh buat sendiri ni,asal kita sediakan bahan-bahan untuk nya.

      Delete
  3. Sedapnyaaa.. Kalau dapat kat anak2 saudara Nur, cepat je mereka habiskan.. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Budak-budak kan Nur..janji makanan yang bercoklat semua dia orang suka.

      Delete
  4. yang bestnya.. nk buatlah untuk anak buah nak kawin..... satu idea yang baik ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hihihi boleh buat sebagai hantaran tau doorgift kan norlie?

      Delete
  5. Rajinnya Kak Ros... tentu anak-anak suka sangat dapat mashmallow lolypop ni!

    ReplyDelete
  6. Hana tentu gembira bila nampak ini...

    ReplyDelete
  7. Good idea,especially good for kid's party.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi Sonia, yes nice to make for kids party or door gift..

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

click the ads for more info