Mereka yang sudi.......

Friday, November 30, 2012

Chewy Goey Brownies

 
Salam untuk semua. Dah makan malam???
Hari terakhir di bulan November,cepat sungguh masa berlalu kan??? Resepi terakhir dibulan November,chewy goey brownies yang memang sedap dihidang untuk minum petang. Peminat choclate harus lah mencubanya.
Tapi untuk hari ni tak letak kekacang didalam brownie ni. kalau ikut preference P.Ros lebih suka jika diletakkan walnut didalamnya. Walau pun tampa walnut,rasanya tetap sedap.
Ini adalah resepi ulang tayang ya.


 Resepi asal dari Along Roz Home Kreation
 Bahan-bahannya
125g Butter*
200g Chocolate* (* melted & mix together)
3 Eggs
145g Brown Sugar
1 tsp VE
45g Flour**
50g Coco Powder** (** sifted together)
50g chopped Nuts (I skipped)

METHOD:
1. Beat eggs, sugar  VE until sugar is dissolved.
Add in melted chocolate & butter.
Add in flour & cocoa mixture.

Add in nuts.

2. Line tin with non-stick baking paper extended over the 2 sides.
Bake at 160C for 45 min.



                                                                     happy cooking

14 comments:

  1. QH suka sgt mkn brownies..lama dh xbuat..

    ReplyDelete
    Replies
    1. QH, petang2 hujan2..lagi menjadi menguyah ni..hihihi

      Delete
  2. Ermmm nyaman nyer nampak brownies tu, bab2 coklat nie mmg D5 hantu nyer sekali buat mau gak separuh dah masuk mulut hehehhe.. Mekasih puan ros kongsi resepi :)..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam DZ cepat buat,cepat masak dan cepat masuk mulut...hihihi

      Delete
  3. Wowww sedapnya...nanti bleh cuba resepi nih...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Adda senang dan cepat je membuatnya. makan pun senang dan habis pun cepat..hahaha

      Delete
  4. nampak sedap la kak ros..trgoda nie.

    ReplyDelete
  5. Cantik kejadian CGB Kak Ros tu... Amie pun tak tumpang sepotong ye Kak Ros!

    ReplyDelete
  6. Wah sedapnya brownies akak tu...very dark and chocolatey! I like ;)

    ReplyDelete
  7. Menariknya kak ros, chewy2 bromnies, nyumm...

    ReplyDelete
  8. Salam Kak Ros,
    Sedapnya brownies, nak 3 potong boleh

    ReplyDelete
  9. salam ros..dah 2,3 kali nekcik buat brownies asyik merekah ..naper ye..ada volcano kot!!!

    ReplyDelete
  10. banyak resepi brownies yg akak dah cuba..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

click the ads for more info