Popia Sira



Salam pagi minggu untuk semua. Duduk sekejap menikmati teh panas setelah penat memasak dari pukul 5 pagi tadi. Petang nanti semua adik beradik P.Ros nak datang beraya. So dari petang semalam P.Ros dah mula busy kat dapur. Tapi tak ada ketupat dan rendang, atau pun nasi impit dan kuah kacang.Semua dah pesan dah muak makan juadah raya.Maka apa hidangannya ya???tunggu!!!!

Popia sira ni sekadar selingan.Dah lupa pun pasal resepi popia ni dan bila tengok mas duniaKu tayang dia punya beberapa hari lepas baru teringat yang P.Ros juga ada membuatnya dan inilah apa yang berbaki didalam botol.Nasib baik sempat snap photo. Ini kali pertama membuatnya dan project ni dilakukan bersama little laling dimalam raya.Dia kalut mengulung dan mengunting kulit popia tu. I'm impressed. Tak dihidang untuk tetamu pun sebab papanya yang sibuk asyik riba balang popia sira ni.Suka betul dia makan.
Anyway resepinya tak ingat lah sangat sukatanya secara  detail.Yang ni P.ros mesin bawang merah dan bawang putih dan ditumis bersama cili boh ,gula dan garam.Biar sampai mendidih dan pekat dan masukkan kulit popia yang telah siap digoreng.Gaul cepat2 dan tutup apinya.Kalau nak resepi yang tepat boleh jenguk dapur mas sebab dia ada tulis resepinya secara detail ya.

                                                                 happy cooking



Comments

  1. Sedap ni popia sira Kak Ros... krup krap krup krap makan tak sedar sebalang habis1

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum kak ros..
    wahhhh..cantikk popia akak bersira...
    popia bersira ni memang laku kan kak..
    asyikkk kalau dapat menguyah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hai Mas..kalau nak makan ni baik masa mak mertua tak de kan ...kalau tak, tak perasan kalau dia lalu depan mata..hi..hi..hi...

      Delete
  3. salam kak Ros..mmg sedap ni sambil ngunyah2 depan TV..xsedar habih sebalang :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam watie.Sedap dan belanja pun tak mahal kalau buat ni kan??

      Delete
  4. Amboiii kak Ros..
    Pantasnya... Ari tu baru je tgk kat blog Mas..

    ReplyDelete
  5. Replies
    1. Bit kena cuba buat ni. Suruh ismeth gulung dan iskandar gunting.Tabb boleh la jadi tukang makan...ok gitu???...

      Delete

Post a Comment

Popular Posts