Mereka yang sudi.......

Wednesday, April 3, 2013

Gambar saja (kari ikan Salmon)



Salam untuk semua. Rindunya nak berblog. Dah hampir 2 minggu dapur tak berasap sebab P.Ros pergi bercuti. Kali ni Ke Hong Kong , bawa little laling jumpa mickey mouse dan puteri2 cerita dogeng Disneyland.
Hari ni teringin nak makan kari...dan ada ikan salmon dalam peti ais, makanya jadi la kari ikan salmon.Biasanya ikan salmon dimasak resepi org putih hari ni tukar pesen sikit. memang cuma rempah kari ikan je yang ada.
Hari ni tak ada mood nak taip resepi sebab resepinya pun agak senang.Tentu kawan2 semua ada resepi yang lagi sedap dari ni.
Yang ni Puan Ros cuma gunakan kulit kayumanis, potongan halia dan bawang merah dan ditumis bersama rempah kari ikan serta daun kari. Masukkan 2 cawan air dan ikan serta potongan lada hijau. Sedap juga rupanya ikan salmon dibuat kari.
Sambil-sambil tu nak juga tayang 2 3 gambar masa kat Hong Kong.



5 comments:

  1. seronoknya dpt cuti bersama.... :). cuti akhir tahun lepas tak ada rezeki nak ke hong kong ni, entah bila pulak nak pergi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Che Sue kena pergi..Hong Kong pun banyak tempat yang boleh dilawati...

      Delete
  2. Salam Ros...cuti cuti hiong kiong ye....mesti seronok little laling dapat gi disney...orang tua pun suka kan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nekcik..little laling mamang happy..mintak nak pergi lagi..Tapi kita tak brapa seronok sebab kebanyakkan org kat sana tak berbahasa inggeris.. susah nak berkomunukasi...Kat hotel je yang ok.

      Delete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

click the ads for more info