Mereka yang sudi.......

Sunday, July 31, 2011

Tauhu Udang




Salam semua.Hanya tinggal beberapa jam lagi kita akan mula bersahur dan berpuasa.Semuga segala amalan kita diberkati tuhan yang maha esa.Petang ni tentu ramai yang masak berbagai lauk pauk untuk persedian sahur nanti kan? Kita buat tauhu udang ni untuk ratah-ratah malam ni dan dah pernah masukkan resepinya sebelum ini..Boleh tengok kat sini.Cuma malam ni kita goreng bahagian atas tauhu yang dah dipotong dan dijadikan penutup.Tauhunya pun yang bentuk empat segi kecil bukan yang bentuk rectangle macam hari tu. Boleh dimakan dengan sos pilihan masing-masing. Hari ni kita buat 18 biji dan sekelip mata dah tak nampak apa-apa dalam pinggan. Selamat mencuba.
Nota: Telur yang meleleh keluar dari tauhu didalam pinggan boleh dimasukkan semula kedalam tauhu.lakukan proses ini jika perlu sehingga baki bancuhan telur habis digunakan.

3 comments:

  1. Salam KakRos. Sedap nya nampak tahu tu, patut lah abis licin sekelip mata. Bulan pose ni mmg tak sempat sangat nak snap menyenap.... Along pun sempat update satu n3 sehari je. BW pun kurang... ni pun sementara nak menunggu subuh, dtg tengok KRos jap... ok, take care.

    ReplyDelete
  2. Asalam kak ros, nanti kita nak buat yang ni hari ni..thanks kak ros for sharing ya..

    ReplyDelete
  3. Hai ayu.Sila ...sila...improvise la apa-apa yang patut ya.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

click the ads for more info