Suasana Our CNY celebrations

Salam untuk semua. Round pertama perayaan tahun baru cina kami sekeluarga.Perayaan CNY kami sambut secara sederhana bagi mengajar anak anak erti 2 budaya yang menjadikan mereka rakyat 1Malaysia.
percampuran darah kami suami isteri yang mengalir didalam badan anakanak haruslah dipastikan mereka menghargainya kerana, jodoh kami juga ketentuan Allah dan lahirnya mereka hasil dari rasa cinata kami yang tak mengenal agama dan bangsa.
Keadaan politik semasa yang mengajar genarasi muda membenci satu sama lain tidak akan kami praktikkan. Islam sememang nya mengajar kita menghormati orang lain.
Biasanya sambutan CNY kami simple sahaja berbanding semasa nenek dan atok mereka masih ada dahulu. Kebanyakan uncles dan aunties mereka menetap diluar  negara.Yang ada dimalaysai hanya la seorang adik suami Pn Ros dan anak buahnya yang juga beragama Islam.
Setiap tahun kalau mereka tidak bercuti keluar negara masa CNY ni , Pn Ros akan masakkan makanan kegemaran mereka. Disini diletakkan gambar-gambar kenangan untuk tatapan sendiri dan anak-anak dimasa hadapan.

Comments

  1. gong xi fa chai kak Ros..
    xtau pulak sblum ni akak kawin cmpr..semangat 1msia..

    ReplyDelete
    Replies
    1. QH, kak ros kahwin campur penyampung tradisi agaknya. Moyang kak ros sendiri pun cina masuk islam...hihihi

      Delete
  2. samalah kita Puan Ros, akak tahun ni masak kari nenas. utk Cny belah Hj, lagipun ramai yg dah islam tinggal 2,3 orang yang belum, so durang invite jugak kami dtg jadi kena lah pergi menghormati diaorang kan, dan yg pasti makanan semua order dari orang islam, memang best makan ramai2 macam Puan Ros jugak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kak nor sebenarnya anak2 yang seronok dapat ampau, setiap tahun ros suka masak kat rumah sendiri untuk meteka, so sah la halalnya kan?

      Delete
  3. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts